درباره ما  |  ارتباط با ما  |  RSS  |  آرشیو  |  1403-02-08  |  2024-04-27  |  بروز شده در: 1403/02/08 - 06:32:4 FA | AR | PS | EN
اردوغان؛ نتنیاهو را قصاب غزه و مثل هیتلر خواند             تمدید کارت‌های پی‌او‌آر مهاجران افغان در پاکستان            سفر معاون وزیر خارجه‌ی امریکا برای گفتگو درباره‌ی افغانستان به قطر و پاکستان            پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس حماس            خیز رئال مادرید برای فتح لالیگا با پیروزی مقابل سویه داد             مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد             آغاز نشست سه‌جانبه میان حکومت طالبان، ترکمنستان و قزاقستان             با شکست عراق، نیمی از راه جام جهانی را طی کردیم            افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان             دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل            آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان            وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در افریقای جنوبی است            پولیس ترکیه بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی را بازداشت کرد            سه کشور گروه هفت تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام کردند             سفرهای متعدد هیئت‌های سیاسی به کابل نشان‌دهنده‌ پذیرفته شدن حکومت طالبان است            






تاریخ نشر: 1399/10/14 - 12:15:1
تعداد بازدید: 559
با دوستان خود به اشتراک بگذارید

دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان: سردار سلیمانی حذف شدنی نیست

دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان در نخستین سالروز ترور سردار شهید قاسم سلیمانی گفت که ایشان الگوی پیشتاز مبارزه علیه اشغالگری و خودکامگی درجهان بود و چون تحملش برای آمریکا و صهیونیست ها غیرممکن بود ناچار به حذف فیزیکی او شدند غافل از اینکه سردار دلها از نظر معنوی غیرقابل حذف است.

به گزارش خبرگزاری انصار، «محمدحسن جعفری» روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با ایرنا افزود:گروه های مقاومت اسلامی، ملت‌ها و کشورهای منطقه با رشادت هایی که آن سردار از خود نشان داد، وی را به عنوان نمادی از مبارزات آزادی خواهی و عدالت طلبی در جهان می شناختند.

وی اضافه کرد: از آنجایی که ادامه روند عدالت خواهی این والامقام برای آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای منطقه خاورمیانه سنگین و غیرقابل تحمل شد، وی را یک مانع عمده در مسیر اهداف غیرانسانی خود تلقی کرده و سرانجام با به شهادت رساندنش او را به صورت فیزیکی حذف کردند، غافل از اینکه حذف معنوی او در جهان نه تنها دشوار بلکه حتی غیرممکن است.

جعفری تصریح کرد: با توجه به اینکه هیچ کس نمی تواند انکار کند که انهدام و فروپاشی گروه تکفیری و تروریستی داعش محصول تلاش‌ها و مبارزات دلیرانه سردار سلیمانی بود و از طرف دیگر نیز آمریکا مدعی دفاع از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم بود، چاره ای جز حذف فیزیکی این رقیب بزرگ ندید و برای حفظ وجهه صلح طلبی و ادعای ضدتروریست بودن خود آن سردار رشید را از سر راه خود برداشت.

رئیس حزب رفاه ملی افغانستان اظهار داشت: اهمیت ترور سردار قاسم سلیمانی برای آمریکا به قدری زیاد بود که بعد از ترور ناجوانمردانه و غیرانسانی او، حتی مجبور شد به فکر ترک منطقه بیافتد و بطور قطع نیز باید منطقه را ترک کند.

جعفری همچنین تصریح کرد: صرف نظر از اینکه دولت آمریکا با شهادت سردار سلیمانی مجبور به ترک خاورمیانه می شود، اما چون در داخل کشور نیز با چالش‌ها و مشکلات مالی زیادی رو به رو بوده و هست، مجبور شد با در نظر گرفتن بدهی های صدها تریلیون دلاری و وضعیت آشفته نظامیان خود در منطقه و جهان و همچنین فقر و بیکاری داخلی، به هر نحو ممکن نظامیان خود را از کشورهای مهمی چون عراق، سوریه، افغانستان خارج کند و از زیر بار هزینه های اضافی شانه خالی کند.

وی گفت: البته دولت آمریکا تاکنون هم وانمود می کرد که کشورهای منطقه به حضور نظامیان اش نیاز دارند، اما اقدام واشنگتن برای خروج از منطقه نشان داد که نه تنها آن ادعا باطل بود، بلکه دیگر چاره ای هم ندارد تا ادعای قبلی خود را نقض کرده و منطقه را ترک کند.

این سیاستمدار افغان افزود: نمونه باطل بودن این ادعای های واهی آمریکا را می توانیم در تصمیم گیری اخیر در مجلس نمایندگان عراق شاهد باشیم، چون نمایندگان این کشور خاورمیانه به دلیل بی فایده بودن و حتی مضر بودن حضور آمریکایی ها در کشور خود مجبور شدند به خروج نظامیان آن کشور از کشورشان رای دهند و همین امر حتی برای مردم افغانستان و سوریه نیز صادق است، چون ملت های این دو کشور نیز امروزه خواهان خروج آمریکایی‌ها از کشورشان هستند.

شجاعت و اخلاص سردار سلیمانی مانند خورشید فروزان باقی می ماند

همچنین حزب نهضت اسلامی افغانستان و حامیان قدس شریف در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی اعلام کرد: شجاعت، اخلاص، تواضع و دلسوزی سردار شهید قاسم سلیمانی مانند خورشید فروزان برای نسل‌های آینده باقی می ماند.

نهضت اسلامی افغانستان و شورای فرهنگی حامیان قدس شریف به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی در این بیانیه‌ افزود: سردار سلیمانی مجاهدی خستگی ناپذیر و رزمنده ای شجاع بود که تمام لحظات عمر گران‌بهای خویش را در راه اعتلای اسلام وسر بلندی مسلمانان سپری کرد.

این بیانیه اضافه می کند: این فرمانده با تدبیر و سرباز فداکار که شنیدن نامش لرزه بر اندام استکبار جهانی بخصوص آمریکا و صهیونیسم می انداخت، در تمام سال های زندگی دغدغه ای جز دفاع از دین، یاری محرومان، اهتزاز پرچم حق و مبارزه بامستکبران نداشت.

در ادامه بیانیه آمده است: سردار سلیمانی بیش از آنکه در میدان سخن مطرح باشد، مرد میدان عمل بود که توفیقات جبهه مقاومت در منطقه، ‏بزرگترین گواه بر مجاهدت های این شهید بزرگوار است.

نهضت اسلامی افغانستان افزود: وی تمام فنون و تاکتیک‌های جنگ را به سرحد کمال رساند و طرح نوینی ایجاد کرد و نشان داد که بی ۵۲، اف ۳۵ و تکنولوژی جنگی در برابر اراده پولادین و ایمان محکم انسان های مومن، کارگر نیست.

در بیانیه آمده است: سلیمانی با حضور در اکثر کشورهای منطقه که توسط استکبار جهانی در معرض خطر فروپاشی قرار داشت، به آنها قدرت ایستادگی و مقاومت بخشید و نشان داد اسرائیل یک قدرت پوشالی بیش نیست و تشکیل کشور مستقل فلسطینی و رهایی قدس شریف از چنگال استعمار و صهیونیست‌ها فقط با شمشیر مقاومت امکان پذیر است.

سلیمانی درمعامله باخدا جانش را در طبق اخلاص گذاشت

شورای اخوت اسلامی افغانستان نیز در نخستین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی در بیانیه ای اعلام کرد که شهدا را خداوند انتخاب می کند و شهدا نیز به پیمان خود متعهد باقی می مانند و سلیمانی نیز در معامله با خدا جانش را در طبق اخلاص گذاشت.

شورای علمای اخوت اسلامی افغانستان افزود: سردار شهید قاسم سلیمانی در برابر طاغوت، استکبار و دشمنان اسلام و امت اسلامی دژ استوار بود و بصورت شبانه روزی تلاش ومجاهدت خستگی ناپذیر را انجام داد.
در این بیانیه آمده است: شهید سلیمانی با ایثار جان خود آزادی را برای مسلمانان خرید و این فرزندان یگانه امت اسلامی حیات و شهادتشان مایه افتخار وعزت مسلمانان است.

این بیانیه می افزاید: امت پیامبر اسلام مرهون رشادت، ایثار و قربانی مبارزان راه اسلام هستند. درخت طیبه اسلام با خون شهداء آبیاری شده وسایه سار درخت تنومند امروز و فردای اسلام ثمره خون شهداء راه اسلام می باشد.

شورای اخوت سلامی افغانستان که از علمای شیعه و سنی این کشور تشکیل شده است، در این بیانیه اضافه می کند: بازار مبارزه میان پیروان توحید و طاغوت همیشه گرم است و این مجاهدان راه اسلام اند که با خون خود آزادی وکرامت انسانی را ترسیم می کنند، دشمنان اسلام و انسانیت را زبون و نگونسار کرده و امت را از پرتگاه سقوط نجات می بخشند.

این شورا تأکید کرده است: مسلمانان باید قدر شهدا را دانسته، راه اسلام و شهدا را پر رهرو و مستدام نگهدارند.

فقدان‌ سردار سلیمانی ضایعه جبران‌ناپذیر است

وحدت اسلامی مردم افغانستان نیز در بیانیه ای به مناسبت سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی اعلام کرد که فقدان وی ضایعه ای جبران ناپذیر است زیرا وی پشتیبان میدانی مجاهدان افغانستان، فلسطین و دیگر مردمان تحت ستم بود.

در بیانیه آمده است: فرمانده شهید سلیمانی در مبارزه با تروریسم بین‌المللی و شکست داعش در عراق و سوریه نقش مهمی داشت و در دوران جهاد و دهه مقاومت با دولت اسلامی و شهید احمدشاه مسعود قهرمان ملی کشور و مجاهدین کوهستانات شمال همکاری داشته و نیز به عنوان پشتیبان میدانی جنبش مقاومت فلسطین شناخته می‌شد که فقدان‌شان ضایعه ای جبران‌ناپذیر است.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه هشت نفر دیگر از همرزمانشان بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با شلیک راکت از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این اقدام تروریستی کاخ سفید، بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد.

در پی این موشک باران، پنتاگون در چندین مرحله و به صورت تدریجی اعلام کرد که تعداد ۱۱۰ نفر از نیروهای آمریکایی حاضر در پایگاه عین الاسد دچار آسیب مغزی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

این جنایت پلید آمریکا علیه فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس سبب شد که نمایندگان منتخب مردم عراق در پارلمان این کشور مصوبه اخراج نیروهای بیگانه از کشورشان را تصویب کنند تا مرحله دیگری از مبارزه مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا آغاز شود.

 

 

لینک مطلب: https://www.ansarpress.com/farsi/21701


تگ ها:






*
*

*



نیز بخوانید

خواست حامد کرزی از دو مقام اتحادیه اروپا


سفر معاون وزیر خارجه‌ی امریکا برای گفتگو درباره‌ی افغانستان به قطر و پاکستان


مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد


دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل


آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان


سفرهای متعدد هیئت‌های سیاسی به کابل نشان‌دهنده‌ پذیرفته شدن حکومت طالبان است


تبدیل شدن افغانستان به گورستان امیدهای دختران


یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات بایدن عقب‌نشینی از افغانستان بود


عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار حکومت طالبان است


حمایت حکومت طالبان از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین


طالبان خواستار ارتقأ سطح دیپلوماتیک افغانستان در قزاقستان شدند


روابط حسنه خویش را با کشور‌های همسایه و منطقه محکم نموده‌ایم


روابط مثبت روسیه با حکومت طالبان ادامه خواهد داشت


هدف دشمنان افغانستان؛ تضعیف و تجزیه کشور است


اعتراض به حکم ابتدایی در مورد میر رحمان رحمانی را رد شد


گفتگوی کابلوف و متقی درباره‌‌ی نشست آینده‌ی دوحه در مورد افغانستان


انفجار یک سرگلوله در کندهار جان سه کودک را گرفت


ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان


صدای زنان باید بخشی از هر گفتگو و تعامل سازنده با طالبان باشد


کارهای بزرگتر از داوود خان را انجام داده‌ایم


بزرگان اهل تشیع خواهان آغاز پروژه‌‌های عمرانی در مناطق شان شدند


حامدکرزی بر ضرورت «تفاهم ملی» در افغانستان تاکید کرد


نگرانی مدافعان حقوق بشر از وخامت وضعیت مهاجران افغان در پاکستان


شورش در پاریس در پی کشته شدن سه تبعه افغان


حکومت طالبان برای ازبکستان سفیر جدید تعیین کرد





پربازدیدها
پربحث ها


اخبار تازه را در موبایل خود ببینید.

ansarpress.com/m



نظرسنجی

به نظر شما با پذیرفتن خط دیورند و مرز فعلی بین افغانستان و پاکستان توسط افغانستان، صلح در افغانستان برقرار میشود؟

بله

خیر

معلومـ نیست

مشاهده نتایج


آخرین خبرها

خواست حامد کرزی از دو مقام اتحادیه اروپا

اردوغان؛ نتنیاهو را قصاب غزه و مثل هیتلر خواند

تمدید کارت‌های پی‌او‌آر مهاجران افغان در پاکستان

سفر معاون وزیر خارجه‌ی امریکا برای گفتگو درباره‌ی افغانستان به قطر و پاکستان

پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس حماس

خیز رئال مادرید برای فتح لالیگا با پیروزی مقابل سویه داد

مالیزیا در زمینه امنیت سایبری با افغانستان اعلام همکاری کرد

آغاز نشست سه‌جانبه میان حکومت طالبان، ترکمنستان و قزاقستان

با شکست عراق، نیمی از راه جام جهانی را طی کردیم

افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان

دیدار ملا یعقوب با هینت مالیزیایی در کابل

آزادی ۶۳ زندانی افغان از زندان پاکستان

وضعیت غزه بدتر از دوران آپارتاید در افریقای جنوبی است

پولیس ترکیه بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی را بازداشت کرد

سه کشور گروه هفت تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام کردند

سفرهای متعدد هیئت‌های سیاسی به کابل نشان‌دهنده‌ پذیرفته شدن حکومت طالبان است

پیروزی پُر گول منچسترسیتی مقابل برایتون

در صورت مصادره دارایی‌ها؛ سطح روابط خود با واشنگتن را کاهش می دهیم

ادامه کمک های اتحادیه اروپا به مردم افغانستان

تبدیل شدن افغانستان به گورستان امیدهای دختران

مسدود شدن شاهراه هرات - بادغیس از اثر سیلاب ها

هشدار از احتمال بارندگی‌های شدید و سیلاب در ۳۴ ولایت کشور

توشیح بسته کمکی ۹۵ میلیارد دالری امریکا از سوی جو بایدن

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات بایدن عقب‌نشینی از افغانستان بود

عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار حکومت طالبان است


خبرهای پزشکی


خبرگزاري انصار ©  |  درباره ما  |  ارتباط با ما  |  نسخه موبایل  |  پیوندها  |  طراحى و پشتيبانى توسط: شركت شبكه نگاه
استفاده از مطالب اين سايت با ذكر منبع (لينك سايت) مجاز است.